SURAT TERUNTUK CALON IMANKU

Daftar Isi [Tutup]

    Bagaimana kabarmu hari ini? sudahkah kau basuh wajahmu dengan sucinya air wudhu, yang
    membuat wajah bersahajamu diliputi cahaya? Sudahkah malam tadi kau habiskan sepertiganya
    dengan bermunajat kepada-Nya? Sudahkah kau bulatkan azzammu untuk istiqomah melangkah di
    jalan-Nya?
    ..
    Tegakkan bahumu, sempurnakan semangatmu, penuhi dadamu dengan nama-Nya, jemputlah
    rizqimu dengan sungguh-sungguh. Aku mengantarmu dengan selempang doa yang tersampir di
    bahu angin. Semoga hari ini Allah melimpahkan keberkahan di setiap tarikan nafasmu. Penuhi
    pundi-pundi amalmu dengan kebaikan, jangan sisakan sedikitpun waktumu dalam kesia-siaan.
    Malam nanti, aku kembali menunggumu dalam hening doa-doaku. Sandarkan hatimu pada-Nya,
    agar Ia memberimu kekuatan. Semoga esok hari, kau tak lagi ragu untuk segera menjemputku,
    menemani hari-harimu.

    Semoga esok hari, kau tak lagi ragu untuk hadir menjemputku.
    Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
    agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.
    Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-
    Mu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.
    Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
    indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.
    Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu, jangan biarkan aku melampaui batas
    sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu
    ===================================
    Subhannallah Insya Allah bermanfaat
    Tinggalkan Komentar